Epitaf
Iar am inceput mai multe carti deodata si n-am terminat nici una. Asa ca urmeaza niste batut cimpii, puteti sari insemnarea asta. Tin totusi sa zic: ce tare e Mungiu, frate! Palme d’Or! Hai ca ar fi misto si un Nobel pt literatura!
M-am si enervat rau ca am patit nu stiu ce update automat in urma caruia mi-a disparut tot ce-aveam pe desktop, precum si setari, bookmark-uri, feed-uri. In fine, era sa fac apoplexie dar m-am hotarit sa nu, am preferat sa-mi refac manual mediul inconjurator virtual. Nu-mi mai incap in piele de mindrie ca am reusit sa-mi setez singura fontul cu diacritice – cred ca n-am spus niciodata ca toate insemnarile de aici le efectuez intii cu diacritice pe care dup-aia le scot cu find & replace
Ma enerveaza groaznic sa scriu fara diacritice dar la fel de tare ma enerveaza sa citesc bizdiganii pe ecran in locul lor. In feederul meu, de exemplu, tot ce apare cu diacritice e de necitit, poate va mai ginditi si voi, cei care tineti la limba noastra-i o comoara pina in pinzele albe ale web-ului
In aceste conditii ma bucur ca m-a lepsuit merimeri. „Ce v-ar placea sa vi se scrie epitaf cand va stramutati pe plaiurile vanatorii eterne?” – asta vrea ea sa stie! Din nefericire nu cred ca pot sa ma iau dupa Vonnegut, deja e mult prea tirziu sa pot sa sper ca va fi „Everything was beautiful, and nothing hurt”. Eventual: „Au fost si lucruri frumoase si n-a durut chiar tot”
Sau, ca sa-l parafrazez pe T.S. Eliot (tupeu la mine!): „She read, much of the night, and went north in the summer”. (Acuma deja mi-as face bagajele sa plec in Groenlanda.)
Nu stiu pe cine sa lepsuiesc la rindul meu, ca ultima data nici unul dintre cei la care am aruncat mingea nu s-a deranjat s-o prinda
Poate vrea ondinna?)
Articole (RSS)
Comentarii (RSS)
28 mai 2007 la 1:57 pm
“doamna luciat”
)
ondinna vrea, da nu prea stie cum e cu lepsuiala asta virtuala. adicatelea, tre sa raspund la mine pe blog si sa fac dupa aia o linkuire d-aia complicata aicea??? ce sa fac, daca-s incepatoare…
28 mai 2007 la 2:47 pm
4 Luni, 3 Saptămâni şi 2 Zile
La Festivalul Cannes 2007 Regizorul Cristian Mungiu a cîştigat Palme D’Or, probabil cel mai important premiu pentru cinematografie din lume, Premiul Educaţiei Naţionale şi Premiul Criticii Internaţionale.
În privinţa titlului, trebuie să…
28 mai 2007 la 3:16 pm
doamna ondinna – “trebuie” sa raspunzi la tine pe blog, atita tot
si sa dai mai departe, ca sa ramina leapsa
))))))))))))))))))))))) (ca sa zici cine ti-a dat leapsa) si la blogul/blogurile la care o dai mai departe
link ar trebui sa pui doar la blogul meu
intrebarea la care tre sa raspunzi e aia cu “ce vrei sa-ti scrie pe mormint”, a zis mai frumos merimeri
28 mai 2007 la 3:35 pm
Deci ma prinsesem io in mare cum sta treaba
28 mai 2007 la 3:58 pm
pe tine te enerveaza fara diacritice..mie cu….deh..de gustibus….cat despre bookmarkuri….data viitoare.. use https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2410 ….si…iti va fi mai bine…
28 mai 2007 la 5:05 pm
mi se scurg ochii de placere!
stiam eu ca leapsa asta a ajuns la cine trebuia…
umorul asta ne scoala din morti zic eu.
28 mai 2007 la 6:12 pm
pt. diacritice: incearca view/encoding/utf 8 sau central european. ar trebui sa se vada.
28 mai 2007 la 10:16 pm
lucia cum ai defini epitaful ?
ai citi Epitaf de Blaga?
29 mai 2007 la 4:55 am
Daca tot e vorba de Mungiu, sa ma laud si eu putin. Acum 4 ani i-am publicat scenariile de scurt metraje. Puteti sa le cititi aici:
http://editura.liternet.ro/carte/32/Cristian-Mungiu/7-scenarii.html
Si sa le comentati (invitatie valabila pentru toate cartile de la LiterNet).
Cu prietenie,
Razvan Penescu
http://www.liternet.ro
29 mai 2007 la 9:34 am
In general nu dau sfaturi, pentru ca stiu cat de urat le primesc eu. Din ce ai spus, deduc ca ai suferit un update automat de firefox – am patit si eu chestia asta, si-am pierdut minunatie de bookmarkuri. De atunci, imediat ce fac un bookmark, ma duc in Bookmarks->Manage B. -> File -> Export si salvez bookmarkurile pe hard disk. E drept ca e deja o masura in plus, prima chestie pe care am facut-o a fost sa-mi dezactivez update-ul automat.
Cat despre feeduri si diacritice, problema nu e la diacritice, ci la programul de feeduri… Hai, acum un deceniu, inteleg ca diacriticele nu erau raspandite, dar acum mai bine de jumatate din web-ul romanesc le foloseste.
Dupa ce am trecut prin Bloglines, Feedreader si inca vreo trei programele, am ales http://www.google.com/reader , feedreaderul google. Il recomand
Scuze inca o data pentru sfaturi, mai ales ca nu le-ai cerut.
29 mai 2007 la 10:18 am
@razvan penescu: lauda-te si cu dan mihu si cu ce zice despre mungiu
29 mai 2007 la 10:50 am
vik, si mie mi-a ajuns ceva pe la urechi…
29 mai 2007 la 2:34 pm
mersi pt sfaturile tehnice tuturor, sa vad ce-oi face
meri –
emanuel – pai cum sa-l definesc? am gresit cu ceva? io nu m-am gindit decit la “ce-as vrea sa-mi scrie pe mormint/cruce etc.”
cred ca am citit epitafu de care zici, da’ nu ma pot gindi acuma la asta, sorry
razvan penescu – multumesc frumos de link
dan mihu zice prostii, dupa parerea mea, si mai rau e ca nu-mi inchipui ca le-ar fi zis daca filmul lui mungiu n-ar fi avut nici un succes – dar ce stiu eu?
deocamdata as vrea sa vad filmu romanesc premiat cu Palme d’Or si chiar sa citesc si scenariile de mai sus publicate la liternet si chiar daca e putin snobism in asta mi se rupe
29 mai 2007 la 2:48 pm
uite că la acel pasaj din Abatorul terminat azi noapte mi’a zburat şi mie gândul!
29 mai 2007 la 4:11 pm
eu zic ca nu putem sti daca mihu spune prostii pina nu comparam scenariul lui cu filmul lui mungiu.
oricum, nu prea are ce face. ca mai exista un precedent asemanator, cu radu mihaileanu si benigni.
29 mai 2007 la 4:27 pm
potzekalnikov – m-am bucurat, sa stii, ca ti-a placut vonnegut!
vic – da, ai dreptate
29 mai 2007 la 4:59 pm
next one, please
29 mai 2007 la 5:28 pm
E o discutie interesanta… ce e pina la urma plagiatul? M-am gindit si eu la Radu Mihaileanu si la Benigni, dar nici acolo nu mi s-a parut ca e vorba de plagiat. Sint doua filme ff diferite. Nici-unul nu-mi place in mod deosebit, al lui Mihaileanu aproape deloc. Ce e comun? Doar enuntul, care poate suna ca o tema de compunere “faceti o comedie despre Holocaust”; in cazul de fata “film despre un avort in comunism”. De-aici, drumurile se despart, si autorul isi pune amprenta pe film.
Acuzatia de plagiat mi se pare o tîmpenie sinistra (îmi pare rau, dar m-am enervat). Este de-ajuns sa cititi scenariile lui Cristian Mungiu de pe Liternet sau sa vedeti Occident (eu l-am vazut de vreo 7-8 ori) ca sa va dati seama ca e un scenarist/regizor formidabil, cu un fantastic simt al umorului si paispemii de nuante in banduliera. Chestiile astea n-ai cum sa le plagiezi, chiar daca ai vrea.
Asa ca îi tin pumnii lui Dan Mihu, sa-si realizeze filmul! Sky’s the limit, man! Astfel îl vom aprecia si mai mult pe Cristian Mungiu!
29 mai 2007 la 6:46 pm
@Lucia: Nu ma pot abtine, apropo de diacritice (si accente in cazul asta), am remarcat in articolul anterior o expresie care m-a facut sa rid: “Socrate la Vache”. Mi-am zis, ce-ai tu cu bietu om? Nu tineam sa fac pe circotasu, ca nu era cazul, da’ daca tot ai zis de diacritice… Eu zic ca-si au si ele locul supt cer.
29 mai 2007 la 9:17 pm
29 mai 2007 la 9:22 pm
corcoran – eu n-am vazut, vai de capu meu, nici occident nici train de vie

si daa, diacriticele isi au rostu lor si ai dreptate, la va… trebuia sa fi lasat accent…
repar mai incolo
29 mai 2007 la 10:38 pm
ar fi misto, desigur, un nobel pt literatura pentru un roman, dar cine sa-l ia, pacatele noastre? ca in momentul asta nu-mi vine nimeni in cap, nici dintre vii, nici dintre morti.
30 mai 2007 la 12:38 am
sper sa nu se deschida vreo discutie despre cine ar merita nobelul. luciat, pliz, dileste toate mesajele pe tema asta, daca apar, ca altfel ma plictisesc de fac bube la gura.
30 mai 2007 la 12:25 pm
@vic: mi-au placut mult expresiile tale “cufureala aia de occident ” precum si “spune totul despre un cetatean si gusturile sale
)))))”, fiindca mi-am amintit de frumoasa virsta de 5 ani cind ne ciorovaiam intre ploduri, atita doar ca foloseam mult mai putine cuvinte ca sa zicem fix acelasi lucru ca si tine. noi atita ziceam pina ne plictiseam : “ba tu”.
in alta ordine de , pardon, idei, faptul ca emiti judecati nu inseamna ca detii si adevarul.
adevarul bea si el o cafea pe undeva bine mersi si nu are randevu cu nimeni.
hai sa traiesti!
30 mai 2007 la 12:55 pm
@roza: sa traiesc!
si cine-a zis ca detin adevarul? eu in nici un caz. daca vrei si argumente, iti stau la dispozitie. dar, in cazul asta, ar trebui sa-ti pregatesti si tu contraargumentele.
30 mai 2007 la 1:06 pm
@vic. cind zici tu acolo “sa nu-ti placa train de vie si sa vezi cufureala aia de occident de 7-8 ori spune totul despre un cetatean si gusturile sale ”
….nu inseamna ca toata lumea stie si e clar, scrie cu laser pe firmament ca asistam la o inversare de valori, luate de la train de vie (care e evident , acceptat si institutionalizat ca bun) si date la occident (care e evident, acceptat si etc de cacao)? ei bine, nu ne mai spune afirmatia ta, ca orice cetatean care opereaza o asemenea vai! incurcaleala de valori e vai de capul gusturilor lui?
eu, fiindca m-am recunoscut in acest cetatzean, am emis parerea ca in cuiele pe care le bati tu nu e prins chiar “totul”.
cam asta ar fi. ar mai fi si un proverb romanesc despre gusturile omului da il pastrez intr-o tacere de aur.
30 mai 2007 la 1:19 pm
@roza: daca tu pricepi ce-ai zis, te felicit sincer.
30 mai 2007 la 1:27 pm
E păcat că dorinţa de “a fi blogger” te obligă la postări mai puţin consistente. Pentru că, nu-i aşa, audienţa presupune nişte compromisuri. (E de ajuns să aprinzi televizorul. )
Nu-i vreo acuzaţie, era aşa, doar o remarcă, pentru că tot eram pe aici…
30 mai 2007 la 3:18 pm
romindor – fii dom’le serios! mai cauta prin arhiva ca gasesti o gramada de postari “inconsistente”

))))))))))))))))))))))
eu sint blogger, nu ca “doresc” sa fiu blogger
ceea ce NU doresc e sa fiu blogger CU postari consistente, ca m-ar apuca niste dureri de cap de nici nu vreau sa-mi imaginez
sper ca marea majoritate a postarilor mele sint inconsistente
cit despre compromisuri si audienta, stii ceva? daca voiam io audienta neaparat, nu-mi faceam blog, afla ca e metode mai bune
30 mai 2007 la 4:45 pm
vic, ai vreun nominalizat la nobelu ala? : )))))))))
31 mai 2007 la 12:18 am
andreanum – uite, am mai “abordat subectu”
)))))) pe-aici:
http://luciat.wordpress.com/2006/11/04/faceti-propuneri-pentru-nobel/
si, fireste, n-am ajuns nicaieri
31 mai 2007 la 7:02 am
vic, ce spuneai de discutii pt nobel? cotidianul o face…
31 mai 2007 la 11:06 am
vazut. vomitat deja de vreo opt ori. albit fata. lesin. saruri.
31 mai 2007 la 5:01 pm
ehe, luciat, pe vremea aia nu stiam blogul tau
am scuza perfecta.
vic, iarta-ma ca te tachinez, dar nu ma pot abtine, fiindca si eu vomit cind ma gindesc la nobel pentru literatura romana.
31 mai 2007 la 5:07 pm
te iert, ca si eu as fi facut la fel in locul tau.
)))))
2 iunie 2007 la 7:00 pm
hop si nea vasile, ca si el e om: fratilor, de ce sa cadem pe spate ca mungiu a luat palmdoru si cutarescu va lua nobelu? sint atitia regizori mai buni, atitea filme mai bune, atitea carti mai bune, atitia scriitori mai buni care nu au luat trofeele astea si nu le vor lua niciodata… las ca nobelu se da mai mult pe criterii de coerectitudine politica si geostrategica. face bine doar la imaginea de tara si la teschereaua + egoul autoriului. pai dar cum!
3 iunie 2007 la 12:50 pm
vasile – nu stiu de ce sa cadem pe spate – cert e ca eu mai cad pe spate si fara sa ma intreb de ce
e o senzatie placuta 
nu prea am citit carti de nobel in ultimu timp, asa ca nu mi-e clar, astept sa vad cu ochii mei – si la ritmu meu de lectura, probabil peste vreo 10 ani asa o sa am o parere despre nobel
27 martie 2008 la 2:49 pm
FAKE-URILE SI URDORILE CULTURII ROMANESTI
Se facea ca era odata ca niciodata ,intr-o tara undeva in est la cumpana veacurilorun loc in care,despre care povestea spune cum ca locuitorii acestui loc fermecat sau nascut,poeti,scriitori,regizori,jurlnalisti,artisti plastici,muzicieni,dar mai ales critici.
Se facea ca ,mai toti locuitorii,acestui loc mirific isi doreau cu orice pret sa isi lase amprenta ,mai mult sau mai putin dubios si penibil in istoria ,macar imediata a acelui loc.macar,ceva acolo,o ciozvarta ,o bucatica din lesul baudelairiano blestemat si meschin care reprezenta cultura acelei tari ,in care curgea laptele si mierea,(cornul si laptele),culturii si artelor.
Si atunci pusi in fata unei asemenea dileme,subtirii locuitori ai acestor locuri,pusi in fata instinctului inefabil al dorintei de afirmare cu orice pret si orice compromis ,au inceput sa debiteze ,diverse tactici de afirmare-unii au inceput sa isi faca ,organizatii,fundatii culturale,”non-profit”,carora le gaseau titulaturi de tip Dramacum sau cate si mai cate ,in cadrul carora primeau fonduri babane,din strainatate,de la niste fraieri dispusi sa ii sponsorizeze tipul acesta de mici excroci,care luau fondurile cu toptanul si le indesau vartos in buzunare,sub forma de premii si montari proprii la anumite teatrute din capitala acestei superbe si multi-culturale tarisoare.
Altii,mai modesti,ca sa iasa in fata cu orice pret,abordau o mima pseudo-intelectuala,pe fizionomia de cele mai multe ori schimonosita de venin ,uratenie si neputinta,isi asezau o pereche de ochelari penibili ,ca sa isi adanceasca si mai mult ,hidosenia si se apucau sa scrie(prost si isteric) cronica de teatru ,in care nu conteneau sa mai proslaveasca(aceasta specie isi spuneau-popovici),pe acei mici excroci de gasca,care aveau nevoie de o acoperire consistenta in presa scrisa sau vorbita.
Dar cei mai jalnici si mai motivati ,in neputinta lor cronica ,erau o alta categorie ,o categorie definitiv vaduvita ,chinuita,contorsionata,bolnavicios -plina de fiere,categoria celor pentru care penibilul nu cunoaste limite ,in dorinta acerba de a avea parte de niscaiva publicitate.
S atunci ,invocand bunul simt acestia nu pregetau ,atunci cand aveau ocazia,,nu pregetau sa faca si sa induca anumite scandaluri,pretextand datoria civic-culturala,in timpul anumitor spectacole de la cel mai ”important”si impotent ,teatru din magica si vlaguita tarisoara.
Oameni ai momentului,speculanti ieftini ai clipei,intr-o cultura ,in care la nivel european ,nu se intampla ,nimic notabil,acestia au ales ,ultima si cea mai de jos indeletnicire,scandalul de cucoana,scandalul tatelor,scandalul de targ si de taraba(lansand injurii postesti bombastice la sfarsitul spectacolelor proaste) ,ca sa aiba parte de un strop din plosca stoarsa a culturii.Tot aceasta categorie,nu intamplator posesoare unica ,a unui site literar ,pe internet,in care doar unul ,un singur angajat,taie si spanzura,,continua sa faca de mai bine de o jumatate de an,un mare caz din asta.
Ne asteptam pe viitor,la o noua rubrica,in cadrul acestui site,care s-ar putea intitula ,asa:”Cum sa dovedesti ca existi cultural,chiar daca incercarile iti sunt in van”.
27 martie 2008 la 3:33 pm
@ ochiul care vede – ce comentariu lung si plicticos! daca te referi cumva la faptul ca razvan penescu a refuzat sa aplaude la sfirsitul unui spectacol care nu i-a placut si a fluierat (sau ce-o fi facut, ca nu mai tin minte), afla ca mie mi-a placut gestul lui! ca ce chestie sa aplauzi aiurea-n tramvai, numai ca asa se face?
corect e “escroc”, apropo, nu “excroc”.