Back
Mi-am luat o mini-vacanta, ca pur si simplu nu-mi mergea mintea. Scuze ca n-am mai raspuns nici la comentarii, de-acum gata, I’m back. Intre timp RoBlogFest mi-a dat locu’ 3 pe 2007 la categoria cultura. Multumesc frumos celor care au votat “terorism de cititoare” in prima etapa si juriului, care mi-a dat nota 7,84 in etapa a doua
Bookblog a cistigat – anul asta merita clar mai mult decit anul trecut, mai ales pentru Schimb de carti, o (cum sa-i spun? initiativa?) chestie foarte misto, care pare sa fie abia la inceput, prevad ca va deveni si mai si, iar eu ii doresc sa ajunga sa faca USR-ul de rusine, in privinta lecturilor publice macar. Pina acum a avut doar scriitori invitati, dar sigur o sa organizeze si lecturi, nu? (Andrei?
) Pe locul doi a fost un blog de muzica clasica – bravo, ca parca nu prea am vazut bloguri in domeniul asta.
Promit la anul sa… ma distrez la fel de bine ca si anul trecut
Articole (RSS)
Comentarii (RSS)
17 martie 2008 la 5:14 pm
felicitari! pt. noi esti oricum number one!
17 martie 2008 la 5:59 pm
@ white noise – sarumina, da’ oricum, nu e vorba de number one, ne distram si noi
17 martie 2008 la 10:44 pm
ia uite, ce bine imi pare! mare lucru distractia de top, bravo!
17 martie 2008 la 11:39 pm
desi uneori nu sunt de acord deloc cu verdictele tale (houellebecq, alain de botton etc.) c scrii tu despre carti e mult mai valoros. bookblog e popular, dar cam aiurea as far as i’m concerned. 3/4 din ce-i acolo e scriitura de liceu,iar calitatea cronichetelor (atat a formei dupa cum ziceam, cat si a continutului) e foarte discutabila, uneori avand greseli flagrante si tampitele (cum s apartine James Joyce “lost generation”-ului american ???).
iar intreaga idee d schimb d carti just isn’t my cup of tea! parca ar fi un fel d asistenta sociala culturala! wtf?!?
18 martie 2008 la 1:53 am
@ supastar – mai, no comment despre cronichete. dar schimb de carti este misto! cum adica asistenta sociala culturala??? se intilnesc oameni care au chef sa stea de vorba si sa schimbe carti intre ei! daca n-as fi asociala m-as duce si eu!
18 martie 2008 la 9:39 am
felicitari….la mai mare…
18 martie 2008 la 3:13 pm
zau k nu stiu de ce naiba a cistigat bookblog. postarile sint fara nerv, are dreptate supastar. si nici prin feed back nu prea impresioneaza.
18 martie 2008 la 4:07 pm
si eu sunt de acord cu supastar; nu prea avem aceleasi gusturi cand vine vorba de carti, dar posturile tale despre carti dovedesc mult mai multa maturitate – la fel modul in care comentezi/reactionezi la comentarii. Imi place modul foarte personal in care apreciezi cartile si faptul ca posturile tale nu seamana a comentarii de liceu si nici nu sunt “moralizatoare” sau cu aere de profesionalism.
18 martie 2008 la 4:19 pm
@ linda – mersi. da’ de ce n-avem aceleasi gusturi? adica ce ti-a placut tie si mie nu? si viceversa, ce mi-a placut mie si tie nu?
ca nu mai stiu
18 martie 2008 la 4:47 pm
n-am fost pe faza la votat!
eu sunt fan al “teroristei”, al “schimbului de carti” si al “cartii din geanta”.
18 martie 2008 la 4:48 pm
eu nu m-am entuziasmat cand am citit “Teodosie cel Mic”
altfel, pot sa spun ca datorita tie, am inceput sa caut literatura romana contemporana….
18 martie 2008 la 10:17 pm
@luciat
pentru k mi se pare k trebuie s ai o deficienta socio-culturala pentru a accepta asa ceva; altfel nu-i vad rostul. eu am persoane cu care sa vorbesc despre literatura si care s-mi dea carti sau sa-mi recomande altele. daca dau de goluri, am diverse metode la indemana pentru a le umple (cautarea anumitor persoane, net , reviste etc.).
in plus, mi se pare k foarte usor si foarte devreme a luat o turnatura “ubercool” de genul: “c tari suntem noi k citim! hai s ne facem poze cu carti in mana si in geanta. noi suntem super inteligenti si sa gandim atat d profund k nimeni nu ne intelege.”
in general, e un exhibitionism (pseudo-cultural si snob!) care imi repugna.
lindabelinda are mare dreptate. chiar cred k luciat are discutabil cel mai mare merit in promovarea literaturii .ro contemporane.
19 martie 2008 la 12:37 am
@ uv – da, si cartea din geanta imi place!
@ linda – of, of, imi pare rau ca nu te-a entuziasmat Teodosie – pt tine adica
glumesc, acuma, entuziasmul e facultativ, doar aprecierea e obligatorie
@ supastar – fii serios, esti prea incrincenat. eu n-am persoane cu care sa vorbesc despre literatura, poftim, in viata mea particulara – de aia mi-am facut blog. e la fel, daca vrei s-o iei asa. sint foarte multe medii in care oamenii care citesc literatura n-au cu cine sa schimbe o vorba. de turnura “ubercool” ce sa zic? interpretabil, dar trebuie sa fii tare circotas sa vezi doar snobism intr-un grup de tineri care se bucura sa faca ceva impreuna pornind de la carti.
asta e f unfair: “ce tari suntem noi k citim! hai s ne facem poze cu carti in mana si in geanta. noi suntem super inteligenti si sa gandim atat d profund k nimeni nu ne intelege.” – nimeni dintre cei care participa la schimb de carti sau la cartea din geanta nu pozeaza asa.
exagerezi. tu stii f bine niste canale traditionale de viata “culturala” etc si ti se pare ca cei care nu le cunosc, nu le frecventeaza si-si inventeaza propriile lor canale &retele sint naspa
eu zic ca nu e asa. si ca retelele astea noi sint mult mai putin snoabe decit lansarile de carte la care participa intelectuali validati. si mult mai putin “ubercool” decit unele cenacluri. si mult mai putin prafuite decit unele manifestari culturale traditionale.
chiar ar fi interesant de comparat – o intilnire SDC versus o intilnire cu cititorii organizata de USR. nu frecventez nici una nici alta, dar ceva imi spune ca la prima e o doza mai mare de firesc si placere autentica.
snobism, s-avem pardon, vei gasi si colo si colo si, daca te cauti bine in ascunzisurile forului tau interior, cu buna credinta, sint convinsa ca vei gasi si la tine ceva-ceva
inteleg eu ce vrei sa zici, dar nu toata lumea e la fel – exista oameni veseli, energici, extrovertiti. si tineri!
a, si eu nu “promovez” nimic, ca nu pot, nu se uita atita lume in gura mea, stai linistit. din literatura ro contemporana ma intereseaza doar o mica parte, oricum. citesc sensibil mai multi autori straini decit romani.
19 martie 2008 la 9:42 am
supastar, cred ca n-ai inteles ceva in legatura cu cdg. oamenii aia care sunt pozati pe strada *nu stiu* ca ii pozeaza cineva. deci nici nu poate fi vorba de “c tari suntem noi k citim”.
(dar eu as putea sa ma laud ca sunt tare ca pot sa folosesc toate literele in cuvinte…)
19 martie 2008 la 9:38 pm
@jen
m refeream l aia care merg l sdc si-si pun pozele p blog.
pot s scriu si cu toatele literele, dar p net e mai rapid asa. doar eficienta&rapiditatea sunt 2 din motivele pentru care comunicam online,nu?
@luciat
evident k si eu sunt snob cu o sumedenie de kestii.
nu frecventez nici cenacluri literare.
vroiam s evidentiez ideea k poate unii dintre cei amatori de sdc nu sunt lipsiti de alte medii pentru propasirea literaturii, dar il prefera p acesta din motive ubercooliste.
la partea cu literatura romana, vorbeam cat se poate de serios (oaresicum in deosebire d cele d mai sus d care m-as putea lipsi la o adica!). ar fi si aberant (din punctul meu de vedere) s citesti mai multa literatura romana, dar si asa influenta ta se simte si ajungi vrei nu vrei sa deschizi ochii multora in privinta unor autori romani.
19 martie 2008 la 10:10 pm
e acelasi lucru cu cei care se duc la mare si-si pun pozele pe blog. sau merg la un concert. sau la piata. e un eveniment mai mic sau mai mare, si faptul ca pui poze nu inseamna snobism. evident ca nu pot sa citesc gandurile tuturor, dar sunt sigura ca pentru majoritatea e doar un mod de a arata si altora ceva ce le-a placut.
19 martie 2008 la 10:23 pm
se poate sa asociez eu actiunea d a citi nu cu modestia neaparat, dar in orice caz cu o actiune ascunsa si egoista.
atentie, ma refer doar l actiunea de a citi, nu d a discuta despre carti!