Bloguri de scriitori
Iau de la white noise trei bloguri de scriitoare, de care nu stiam (n-am citit nimic de ele).
Veronica A. Cara. A postat niste nuvele dar, cum va asteptati, n-am avut rabdare sa le citesc, ca sint lungi. Un fragment de roman incepe asa: “Am vãzut oameni rãniti de cuvinte, erau gãuriti peste tot, semãnau cu sitele prin care se strecoarã lumina, nici umbrele lor nu mai erau intregi. Am vãzut si oameni inãltati de cuvinte, semãnau cu ingerii pe care ni i-a dat demult Dumnezeu”. Am citit de la cap la coada un alt post, “Manifest” – iata un citat: “Oamenii se bucura totdeauna cand afla ca cineva suge pula cuiva. E, asa, un fel de voyerism de auditie. Am citit randuri intregi despre nu stiu cine care linge pasarica nu stiu cui. Mie mi s-a parut ca i-o linge cu forta.” Ce sa fac, pacatoasa si eu, nu rezist la oameni gauriti de cuvinte. Uitati-va si la poze
La pozele cu autoarea, adica… foarte interesant hair style.
Saviana Stanescu. Doua bloguri. saviany e despre viata de imigrant in New York. saviana e despre literatura, cred, din cite am rasfoit. In cel mai recent post autoarea se revolta ca n-a fost invitata la festivalul de la Neptun de anul asta: “Well, I honestly expected some pats on the back and an invitation to Neptun where the main topic every year is “how to promote Romanian writers/literature abroad” (and everybody is complaining about the lack of opportunities) to share my success stories with my people . I was planning to help as much as I could to initiate new projects. And of course I thought it was my job to promote the anthology of Romanian drama. Moreover I am already helping organize readings for the Romanian poets who will be brought by RCINY in NYC in May. So it’s somehow understandable to expect support and recognition from my people, isn’t it?” Nu stiu ce sa zic - o fi avind dreptate, n-o fi avind?
Mirela Roznoveanu. Am dat un google si am gasit un articol din care am citit inceputul si sfirsitul – deduc ca autoarea a scris, pe linga romane, un studiu despre DR Popescu, ceea ce i-a adus niste probleme, si ca despre ea a scris o monografie Titu Popescu.
As mai fi bagat in lista mea de scriitori blogul lui Sebastian Corn, dar pare abandonat. Stiu ca citisem acum o mie de ani o bucata buna dintr-un roman, Cel mai inalt turn din Baabylon, si ca imi placuse, dar nu mai tin minte mare lucru. Autor SF, cred.
Ar mai fi Costi Gurgu, autor apreciat de Michael Haulica. In sfirsit am dat o tura pe blogul lui si mi-au iesit ochii din cap de uimire la un post cu titlul “Fictiune literara versus fictiune comerciala“. Citez (cu sublinierile mele): “Acelasi subiect care s-a tot dezbatut pe blogurile romanesti, mai apare din cind in cind si pe alte meleaguri. Nu cu aceeasi pasiune, desi lucrurile sint la fel de neclare si pe aici. Insa piata de carte fiind foarte viguroasa dicteaza cumva directiile si modeleaza realitatea. O observatie interesanta ar fi si cea a scolii, care aici orienteaza studentii filologi catre literatura comerciala, deoarece ii pregateste pentru o viata unde v-or trebui sa cistige banii de pe urma studiilor, in timp ce la noi ii pregateste intr-o mentalitate elitista a falsei suprematii a fictiunii literare si chiar as fi curios sa stiu citi cistiga bani din scris dupe ce termina facultatea.” Nu ma deranjeaza atit strimbaturile din nas la adresa literaturii… literare
si aprecierea romanelor comerciale, ca e vorba de gusturile omului. Ma deranjeaza mai mult greselile de limba si de exprimare. E posibil sa-l fi comparat vreodata cineva pe acest autor cu… mi-e jena… cu Razvan Radulescu???? Inca un citat: “Deocamdata cumpar ce gasesc la reducere, fara a urmarii o anumita colectie, scriitor, ori editura.”
Intrebare: e mentalitate elitista sa faci distinctia intre Coelho si Kafka? Raspuns: nu, e bun simt elementar. Mor de curiozitate acum sa citesc Retetarium – jur ca o sa fiu obiectiva. Pina atunci, Costi Gurgu ramine pentru mine cineva care scrie “v-or trebui” si “a urmarii” – ma resemnez sa ma considere elitista
P.S. Da, n-am terminat Nabokov-ul
Articole (RSS)
Comentarii (RSS)
25 martie 2008 la 5:21 pm
am mers si eu de la whitenoise pe blogul veronicai a. cara, pentru ca citisem “Petrecere cu mama” si mi-a placut foarte mult; evident, si eu am citit “manifestul”, ca incepea interesant:))
hair style ok, nimic spectaculos, putin prea ’80s pentru gusturile mele; insa e foarte interesant ce poze pune ea pe blog: este, dupa parerea mea, o femeie frumoasa si vrea al naibii de tare sa se vada chestia asta!
raman, insa, la impresia excelenta despre roman…foarte bine scris
25 martie 2008 la 5:22 pm
@ capricorn – n-am apucat romanul
am vazut si eu parca pe undeva ceva de bine
25 martie 2008 la 5:23 pm
incredibil ca cineva care se considera scriitor sa scrie “v-or” si “a urmarii”; crezi ca va raspunde ca este typo?
25 martie 2008 la 9:35 pm
va raspunde ca exista omi platiti sa-i corecteze cartile, ca nu conteaza forma, ci ideea samd
este intr-adevar incredibil. eu nu ma astept ca scriitorii astia sa stapaneasca gramatica 100%, dar nici macar chestiile elementare? oricum, le v-oi urmarii blogurile cand am timp.
26 martie 2008 la 11:33 am
http://360.yahoo.com/blog-voNwP7Ijbr5MnY1Xhgw-
Inca un blog de scriitoare, cel al Ruxandrei Cesereanu. Poate il stii deja, acum o vad listata pe Mihaela Ursa in dreapta…
26 martie 2008 la 12:29 pm
Nu stiu de ce se plinge Saviana Stanescu, in NY practic traieste mai mult din subventiile de la ICR. Pacat ca nu ai citit romanul Viata pe fuga sau Platonia de Mirela Roznoveanu. Ea este autoarea Civilizatiei romanului, o istorie a romanului de la Ramayana la Don Quijote, cunoscuta mai mult ca critic si teoretician al romanului. A trecut la limba engleza, din blogul ei, care este de fapt despre scriitorii romani din America, poti vedea pagina ei in internet. Publica proza si poezie in engleza.
26 martie 2008 la 2:14 pm
Luciat, mentalitate elitista e cand il cumperi pe Kafka fiindca stii ca nu oricine il citeste…
Cand il pui cu mandrie in biblioteca, dar nu il citesti
sau il citesti pana la capat desi nu il intelegi mai deloc…dar da bine pe noptiera ta de intelectual… (tu-ul e general, nu se refera la persoana ta – in privinta careia nu am nici un dubiu…Ok, tu nu esti elitista, dar multi altii sunt)
Mentalitate elitista e cand nu mai citesti Coelho, fiindca il citesc prea multi… tocmai am scris despre asta si eu acum doua zile…si despre atitudinea fata de greselile gramaticale. Coincidenta!
In privinta gramaticii sunt de acord cu ce a zis Did. E treaba corectorilor… serios vorbesc, nu glumet ca Did. Pasajul pe care l-ai selectat tu din CG m-a facut si pe mine sa rosesc, da il iert pe om ca si eu gresesc… s-o fi grabit omul… n-o scrie chiar toate lucrarile asa….
Am sa spun mereu ceva in apararea celor care gresesc… nu intotdeauna e o problema de necunoastere a gramaticii… poate fi vorba de lipsa de concentrare, de timp, volum mare de lucru… sau de ceea ce e cel mai rau – incapacitate de concentrare pe partea de orto si gramatica… insa sunt oameni care au idei, au si viziune la argumentatie – dar dau cu mucii in fasole la partea de gramatica, ortografie… o mai zbarcesc si la semantica putin si gata… adio…nu mai au nici un credit la noi…
Nu suntem cam rai?! Le putem recomanda : Mioara Avram, VG Romalo, sau Th. Hristea – daca sunt mai elitisti… si au timp sa parcurga…
Dar, Luciat, uneori pur si simplu nu poti sa nu gresesti…Mai ales cand e vorba de propriul text… eu una scriu deseori gresit si cand ma uit sa imi fac corectura imediat citesc “corect” multe tampenii banale…mai ales corectura direct pe monitor -fara print- e un chin.
Scriu “intelg” si citesc “inteleg”, mai scapa si cate un “sa-r” nu pentru ca nu stiu care e diferenta intre pronumele reflexiv si particula de optativ… Pun litere in plus si le citesc in minus si viceversa. Nu pentru ca nu stiu cum e corect, ci pentru ca imi recitesc propriul text la cald si cu ochiul defect, in consecinta… Doar daca las textul pentru cateva ore, o zi, doua si uit ce am scris exact, sunt in stare sa imi observ propriile greseli… Dar daca tre sa scriu rpd ce ma fac?! Dau gherle!
Spune si tu, ce sa fac? Sufar de o forma stranie de dislexie?! Sa ma duc la logoped?! Sa recitesc Hristea, poate imi revin?! Terorizeaza-ma! Ca poate ma lecuiesc!
26 martie 2008 la 2:34 pm
Simona, ai dreptate cind e vorba de un posting, de un comentariu pe blog, de un email. Si eu sunt intr-un fel dislexic.. O carte insa este altceva. E de presupus ca autorul si-a recitit manuscrisul de mai multe ori, ca i-a facut o corectura etc. Daca nu a avut un redactor atunci e rau, si-a platit publicarea. Iar editura se face de ris. O carte impune un standard al limbii literare. Dar daca ai un personaj agramat, desigur ca toate aceste erori sunt estetice… Stii, scrisul este omul…
26 martie 2008 la 3:01 pm
@ did –
@ igor – mersi. pe ruxandra cesereanu o am in lista de “scriitori romani pe net”, de sus. sint mai multi acolo.
@ ionut – mersi pt info despre mirela roznoveanu
@ simona – mie mi-e rusine cind fac greseli, inclusiv typo-uri. si le corectez imediat ce le vad. ramin doar greseli pe care nu le-am vazut (or fi!) sau care sint pardonabile pe un blog (repetitii, de exemplu – ma omoara cind le vad, dar pentru evitarea lor ar trebui sa bibilesc ca Flaubert si, nefiind asta un blog flaubertian…
)
oricine greseste, normal – si la fel de normal e sa-ti faci o parere despre un blogger si in functie de greselile lui.
pe blogul tau n-am vazut, deocamdata, “a urmarii”, asa ca lasati
26 martie 2008 la 3:12 pm
@ simona – ia du-te tu pe blogul Elenei Vladareanu, al Mihaelei Ursa, al lui Radu Pavel Gheo, al Mirunei Vlada etc. etc. etc. sau al lui Jen, al lui vidal, al lilandei, al lui criz – si spune-mi daca vezi acolo “typo”-uri de astea. oare cum reusesc ei sa fie atenti? le mai scapa, probabil, si lor, da’ nici chiar asa
26 martie 2008 la 4:18 pm
Da, Luciat. Asta ziceam si eu… gradul de incidenta e cel care ar trebui sa deranjeze… ma bucur ca ochiul meu defect n-a lasat nimic prea hot pentru ochiul tau exigent.
da’ recunoaste si tu ca unii blogeri prea se iau de gramatica in exces. “Nu tu, nu tu, nu tu…” zice Andries parca….
Da, Ionut Barbu… asa ziceam si eu: pe blog, mail, hai treaca mearga, dar pe print – bleah!
Luciat, ma duc pe blogurile lor, ii terorizez si o sa le zic ca m-ai trimis tu!
Serios vorbind – iti multumesc ca ai intrat pe site.
27 martie 2008 la 6:03 pm
heloo….mie Veronica Cara..asa cum o stiu din romanul cu petrecerea mi se pare ok…idem f inventive…si chiar cu ceva substanta saviana stanescu…nu stiu ce si cum face la n.y….dar anterior stiu ca scrisese poezie si teatru…nu chiar rau….cu ceva forta….si personalitate…cat despre greseli din scris…sa avem pardon…textul din virtual nu e asa de finit..mai scapa..sunt convins ca fiecare din voi ati vazut diverse pagini de manuscris…de la cioran si etc….pline de corecturi si etc…nu asta e miza….M…in fond e binisor ca uite e o lume acre comuniac are si ceva…mult aplomb…si etc..
27 martie 2008 la 8:15 pm
Luciat, iti pot trimite o carte-doua de o scriitoare de care spuneai ca nu ai citit nimic. Ai emailul meu deci da-mi o adresa.
28 martie 2008 la 2:23 pm
@ ionut – multumesc, dar am atitea de citit deja incit ar fi inutil. si nici nu pot sa citesc de pe ecran, oricum
3 aprilie 2008 la 10:46 am
Salut din nou,
si pentru ca eram asa de socat mi-am uitat ideea principala. Cam asta-i.
Costi Gurgu nu scrie prost, Retetarium e o carte buna pentru un incepator. Nu mai fi nici tu asa de pretentioasa, mai greseste omul la computerele astea. Pun pariu ca de-acum va casca ochii cu mai mare atentie caci ai devenit un soi de doamna Rodica Zafiu cauti Pacatele limbii literare.
Saviana Stanescu e un dramaturg bun, I bet she will become the next … Aici fac o pauza pentru ca nu avem niciun dramaturg roman in SUA care sa scrie in limba engleza. oricum mersi, nu o mai citisem demult, de cind a plecat in SUA si am reusit sa dau de urma ei, Thanks!
Sebastian A. Corn este cel mai bun autor SF al momentului, chiar daca e un blogger foarte lenes. Cred ca a publicat vreo zece romane importante la Nemira, eu am citit mai putine, unul singur. Shame on me!
Veronica A. Cara a reusit ce si-a propus adica sa ma socheze
3 aprilie 2008 la 10:52 am
Sorry, am uitat pe cineva, pe doamna Mirela Roznoveanu. E o scriitoare din generatia optezeci, stiu doar ca inainte sa plece din tara era poeta si critic literar, am citit monografia aceea citata de tine dar cel mai mult mi-a placut Civilizatia romanului, intimplator cartea sta pe biroul meu, citeam din ea paginile despre Genji Monogatari, Saga lui Genji, scrise cu mare sensibilitate si finete critica. Cartea e un soi de eseu de tip Arca lui Noe dar pe romanul universal.
3 aprilie 2008 la 8:56 pm
@ poiana lui Mayuma – multumesc. interesant despre Mirela Roznoveanu, mai ales.
)
si sint pretentioasa, lasa-ma, dom’le, mai ales cu aia care scriu asa si dau recomandari
(apropo, e LA danse macabre
29 mai 2008 la 12:36 pm
Mergand pe Net am dat de aceste comentarii. Imi face placere sa va invit la lansarea editiei a doua a Civilizatiei romanului care va avea loc sambata 7 iunie ora 4 PM la Targul de carte in sala de lansari. Editura se numeste Cartex. O prezentare a fost facuta:
http://www.zi-de-zi.ro/detalii-articol/article/5bd2c4ff5c/31096.html
29 mai 2008 la 4:22 pm
@ mirela roznoveanu – multumim pentru invitatie!