Blogosfera feminina

A fost si o leapsa, am vazut-o pe citeva bloguri, dar la mine n-a ajuns. Hotcity.ro, un site de “cultura urbana feminina”, a dedicat o rubrica promovarii blogurilor tinute de femei (hai sa nu zic gagici, sa nu se supere nimeni, desi mie imi place cuvintul). Interviuri cu bloggerite si recomandari. Motivatia Danei, de la hotcity: “Mi se pare ca blogosfera feminina nu primeste atentia pe care o merita, asa ca ma gandeam sa o ajutam un pic.” Interviurile sint cu: Suzi, Muffin, Copila blonda, Nona Serbanescu si yours truly.
Stiam doar blogul lui Suzi, il tot urmaresc si normal ca-mi place. Pe celelalte inca n-am apucat sa le rasfoiesc ca lumea. Am retinut, din interviul cu Nona Serbanescu, mai ales ideea ca fetele nu fac scandal, nu sint foarte agresive si de aia nu prea aduna trafic. Eu nu m-am gindit niciodata ca blogurile feminine sint “asa de putin vizibile in blogosfera”, dar, de fapt, nu ma gindesc niciodata la “blogosfera”. In blogosfera mea fetele sint foarte vizibile – uitati-va in blogroll-ul din dreapta, sint macar vreo16 din 41 (unele sint colective). Si mai sint destule bloguri, mai generaliste, care-mi plac chiar f mult.
O fi adevarat? Sintem mai putin agresive? Avem trafic mai mic decit baietii? In general, nu neaparat in “nisa” asta…
Evident ca sustin si eu, ca in poza preluata de pe hotcity, blogosfera feminina.
Articole (RSS)
Comentarii (RSS)
26 noiembrie 2008 la 3:15 pm
si ciupercutza a scris acum cateva saptamani despre asta si-a adunat o lista maricica de bloguri misto de fete: http://ciupercutza.wordpress.com/2008/10/31/fetele-si-blogging-ul/
26 noiembrie 2008 la 3:43 pm
Există multe femei (sau pseudo-femei) foarte agresive care cîştigă multe pageviews. Dar ăsta e un fel de campionat al sexului din care cîştigă cea mai ‘pe faţă’.
Pentru treburi mai cu cap şi mai serioase, femeile au de pierdut pe termen lung pentru că mai pun şi poze cu buburuze şi (tragic din punctul meu de vedere) se îndrăgostesc şi pier. Dacă nu ele, cel puţin spiritul lor.
Caut şi eu blogurile cu substanţă, şi nu cercetez sexul mînuitorului de tastatură cînd găsesc un articol; aşa că din punctul meu de vedere blogosfera feminină nu ar trebui să existe ca şi entitate separată.
26 noiembrie 2008 la 4:01 pm
@ciupercutza is on her way
…
@dorin: da, dar realitatea nu prea are treaba de obicei cu impresiile noastre.
26 noiembrie 2008 la 5:08 pm
nu e politicaly corect, si tocmai de-aia, imi plac unele chestii d’astea feministe
26 noiembrie 2008 la 6:11 pm
Nu stiu de ce se promoveaza femeile cand io nu stiu ce barbati sa mai citesc, de-astia care nu fac apologia muncii, nu scriu despre noile softuri, nu prelucreaza stiri pentru trafic… Sunt din ce in ce mai rari.
26 noiembrie 2008 la 6:21 pm
uite, acum ca ai scris despre asta, mi-am dat si eu seama ca citesc blogul unei gagici. cu toate ca sint gagiu. hmm, nu suna prea bine asta…
26 noiembrie 2008 la 6:39 pm
personal imi plac mai mult blogurile de fete, imi par mai cu suflet decat cele de baieti, care sunt prea “tehnice” pentru gustul meu.
26 noiembrie 2008 la 7:38 pm
pe hotcity e un banner care zice asa:
“cum sa-ti inseli sotia/prietena fara sa vrei”
astept unul care sa ma invete si cum sa fac ciorba de burta din intimpare sau parcarea laterala din greseala
ei bine, da, gagicile rulz, da’ sint discriminate, bietele, ceva de speriat.
si n-au atentia pe care-o merita. parol.
26 noiembrie 2008 la 8:39 pm
@ dorin – ai mare dreptate cel putin cind zici de femeile care se indragostesc si pier (sau le piere “spiritul”), am vazut si eu, din pacate, cazuri de astea. bineinteles ca nu trebuie sa existe o blogosfera feminina – e asa, un fel de a vorbi
@ vic –
))))))))))))))))) dar deci nu e discriminare, numai ca mi se pare normal sa promovezi, daca esti site de cultura feminina urbana, bloguri de gagici.
si articolu de la banneru ala e haios, nu foarte util in schimb, sa nu te iei dupa el
26 noiembrie 2008 la 9:16 pm
saru’ mana de mentionare (am citit interviul)
tocmai mi-am dat seama ca blogurile pe care le citesc cel mai des sunt scrise de doamne
(doamna terorista, white noise, suzi, vio, zaza, criz, jen si mai sunt cateva). restul sunt colective. pe domni ii citesc, dar mai rar. se nimeri, nu e cu intentie. si am observat de-abia acum. hmmmm
26 noiembrie 2008 la 9:45 pm
@ luciat: normal, ca gagii sint niste rurali, vorba lu’ dinu seralu’
si, despre articol: acu’ zici?
26 noiembrie 2008 la 9:51 pm
@luciat- io-s de acord cu zum
a zis ea tot ce vroiam io sa zic
26 noiembrie 2008 la 9:52 pm
off topic, dar totusi tot despre niste doamne (cu 4 labutze) : http://www.reuters.com/article/lifestyleMolt/idUST34914420071204?sp=true
sper sa nu ma manance akismet’ul
26 noiembrie 2008 la 10:27 pm
Hmm, nu m-am gandit niciodata la aceasta impartire “pe sexe” a blogurilor. Nu cred ca am citit vreodata un articol si sa ma reped sa vad daca un el sau o ea l-a scris. Intradevar, nu prea citesc bloguri cu suferinte din dragoste sau, din contra, cu misoginism excesiv/date tehnice legate de procesor…Dar ma amuza putin conversatia si sa va zic de ce : intr-o carte de critica literara (nu mai stiu exact a cui) dar era cam de pe vremea cand s-a scris Ion, respectivul critic comenta o autoare (iar..regret ca memoria mea nu a tinut minte exact…)ca si cum singurul sau handicap in a scrie era faptul ca aceasta era femeie. Fraza suna ceva in gen ca(reconstructie din memorie
) “prin prisma caracterului feminin al doamnei X, tema dominanta a nuvelei este dragostea si suferinta din dragoste, aceasta reprezantand, din pacate, subiectul principalal femeilor scriitoare prin natura acestora, aceasta opera literara ne avand alt cusur inafara de acesta. Poate daca aceasta era barbat…”.
Eu nu cred ca exista o reala diferenta intre doi bloggeri buni, unul barbat si unul femeie, agresivitatea e o chestie de optiune personala si gust.
26 noiembrie 2008 la 11:43 pm
fain de tot interviul pe care l-ai dat
intamplator, tocmai am terminat azi The Bell Jar, habar n-aveam ca ti-e asa de draga cartea asta.
27 noiembrie 2008 la 2:30 am
Mi-a placut si mie interviul. Mult.
Puteam sa jur ca esti in “domeniu”, cum se spune, dupa lejeritatea cu care scrii, libertatea in exprimare, si dupa cat de pasionata esti de lumea literara (emisiuni, interviuri, recenzii…).
Am incarcat de-atatea ori sa scriu despre cartile pe care le citesc (ideea de jurnal mi-a suras mereu, inca de cand scriam cu pixu’ pe foaie), si am reusit cu foarte putine, pentru ca mi-e greu sa structurez toate ideile care-mi vin, toare conexiunile pe care le fac (parca nu reusesc niciodata sa surprind in scris toate planurile pe care in minte le corelez) si mai mult, combin aiurea stilurile de exprimare (ba sunt prea profana si mai am putin si ma bat pe burta cu autorul si fac misto de personaje, ba sunt prea rigida, pompoasa, o dau in psihanaliza sufletului), asa ca iese un bullshit oribil, lipsit de unitate si coerenta. . Cah. Urasc sa-mi citesc “recenziile”, prefer sa le parcug pe ale altora.
) Dar de fapt, teoretizez prea mult, ca doar nu toti trebuie sa scriem despre ce citim.
Cat despre “terorizatul” prietenilor… cu “am citit aia, e misto, hai sa-ti spun, citeste si tu” sau “uite ce muzica noua am descoperit” etc., m-am linistit. Nu toti avem dispozitia de a incerca ceva nou- pentru ca noul ne provoaca. Am ajuns destul de rezervata, si doar cand vad ca exista interes viu pentru astfel de subiecte, ma lansez pe orbita, cu curaj. In rest, fiecare are dozele lui de culturalo-artistic pe care si le administreaza. Periodic.
Despre blogurile de fete… hm… nu am avut timp sa intru in profunzimi, si de fapt, observ acum ca nu m-a interesat sexul autorului, ori de cate ori am aterizat pe vreo pagina. Nici macar la pagina de “despre” nu ma prea duc. Citesc, daca-mi place, revin. In timp, daca revenirile sunt dese, incep sa-mi formez o imagine despre persoana respectiva, insa fiind foarte foarte la inceput in spatiul asta virtual (in sensul ca abia acum ii dau atentie mai multa), inca nu am ajuns la performanta asta (de fapt, nu, am ajuns la performanta asta, insa cu un singur blog, pe care-l am sub observatie din martie
First time, nu se uita niciodata). Pe de alta parte, lumea asta e atat de mare… sau asa imi pare mie.
Am observat, insa, un lucru. Fetele/femeile, ma rog, sunt mai inclinate catre analiza. Acorda mai mult timp elaborarii, sunt mai meditative putin. Barbatii, in schimb, sunt mai concisi. Ce-i in mana, nu-i minciuna, vorba aia. Nu te-ncurci cu ei. Am gasit si exceptii, bineinteles (tocmai exceptiile alea pe care le citesc constant), insa in general sunt mai expeditivi, mai tehnici chiar si in abordarea unor subiecte umaniste. Pe sistemul ” quickie”.
) Femeile… stai asa, trilulilu, te iau de la adam si eva. Imi place. Imi plac ambele stiluri. Depinde de stare, insa. Dar cred ca/am observat ca stilul mai “minimalist” e mai agreat. Ma insel? Sau poate viteza cu care ne traim viata e de vina.
27 noiembrie 2008 la 12:01 pm
@vic: e un banner al times.ro. Daca intri pe site, intelegi care e faza. Este un site de umor.
@toata lumea: eu cred ca impartirea este utila. pentru promovare, daca nu din alt motiv.
27 noiembrie 2008 la 12:35 pm
@ marie jeanne: umorul e doar in titlu. si e involuntar. am intrat pe site si am gasit aceleasi reverii libidinoase de genul celor din scrisorilor pe care si le trimitea singur boerscu la playboy in numele cititorilor. mai putin limbajul de acolo, pentru ca e un site, nu-i asa, finut, de dame.
27 noiembrie 2008 la 1:13 pm
Revin cu precizarea ca e un banner de reclama pentru times.ro. Care nu e un site finut de dame. Banuiesc ca aprecierile sunt la adresa hotcity, dar sincer, sunt superficiale si imi pare oarecum rau intentionate… (scrisorile ai vrut sa zici cred, si te refereai la Boerescu.)
27 noiembrie 2008 la 1:30 pm
da, scrisorile am vrut sa zic. si evident ca daca nu te-am laudat si nu te-am mingiiat pe crestet aprecierile mele sint superficiale si rau intentionate. da mi-a fost frica, ce vrei, sa patrund in profunzimile de acolo
27 noiembrie 2008 la 2:13 pm
@ zum si white noise – lasati
si eu cred ca citesc cam fifty-fifty, si baieti si fete (pe bloguri)
@ tuvia – japonezii astia mai au un pic si inventeaza clubul la care te duci sa uzi flori
@ ioana laura – gasisem eu la un moment dat un site pe care puteai sa-ti faci un test, introduceai un text (in engleza doar) si iti spuneau daca esti femeie sau barbat. nu mai tin minte dupa ce se luau, dar parea sa aiba sens – parca, de exemplu, femeile folosesc mai multe pronume personale (he, they etc.) in timp ce barbatii le zic pe nume (John, the doctors etc) – evident ca n-am pastrat linkul
era interesant
@ meropi – mersi
da, tin la cartea asta, as vrea s-o recitesc. ti-a placut?
@ feeria – hm, nu stiu, pe cuvint, nu-mi dau seama daca sint fetele mai analitice, s-ar putea… sau nu… nu stiu
@ vic – s-ar putea sa fie articol scris de o tipa. ca multe dintre noi am avut placerea sa auzim textul: “vai, draga, nu stiu cum s-a intimplat, n-am vrut, zau” ceea ce sigur e umor involuntar si iti supune imaginatia la niste incercari
27 noiembrie 2008 la 2:17 pm
@ luciat: ei, si tu! n-o lua personal
27 noiembrie 2008 la 2:22 pm
@ vic – asa-s femeile, ce vrei si tu? noi intotdeauna intelegem mai in profunzime articolele despre dificultatile in relatii
27 noiembrie 2008 la 3:25 pm
pe mine hotcity.ro m-a dezumflat rapid cu “pizza cu sarmale” – auch!
).
cat despre blogosfera feminina: am constatat ca citesc o groaza de bloguri scrise de bloggerite fara sa pornesc la drum cu ideea de blogsofera feminina (am aflat destul de tarziu ca whitenoise e fata/femeie).
Cu toate astea, nu as vrea sa le vad grupate sub numele de bogosfera feminina. Nu mi se pare o miscare strategica sa o grupezi pe boladenieve cu andaa (mai scrie?) – sunt stiluri diferite si mi se pare ca gruparea lor in aceeasi categorie datorita genului e nefericita (si anti-feminista
Inca ceva – ma bucura ca blogurile care imi plac nu au neaparat traficul cel mai ridicat. Asa pot citi comentariile fara trolli si alte bazaconii (regula asta e valabila si la blogurile de specialitate sau in limbi straine: blogurile cu mult trafic atrag o groaza de comentarii veninoase gratuite si de multe ori, cenzurarea comentariilor)
28 noiembrie 2008 la 10:39 am
[...] Marturisesc ca ma batea de multa vreme gandul sa scriu acest articol, dar l-am scris aproape pe nerasuflate cand am citit un punct de discutie deschis pe blogul lui Luciat aici: http://www.terorista.ro/www/2008/11/26/blogosfera-feminina/ [...]
28 noiembrie 2008 la 11:03 am
Blogosfera feminina ramane in umbra cam din aceleasi considerente pentru care literatura feminina ramane in umbra. Si aici ca si in literatura, in genere, atat femeile cat si barbatii prefera scriitura masculina celei feminine.
Barbatii fiindca nu prea se omoara sa asculte ce gandesc femeile, femeile fiindca, in genere, instinctiv sunt atrase de ceea ce poarta amprenta emotionala masculina, inclusiv cand vine vorba sa isi selecteze lecturile.
Totusi, in blogosfera, fiindca toti cei implicati simt nevoia de interactivitate si fiindca exista o solidaritate de gen, doamnele intra si comenteaza pe blogul blogeritzelor mai des decat se inghesuie baietii sa o faca. De aceea blogurile in scriitura feminina, atrag mai putine vizualizari si mai putine comentarii decat cele ale baietilor.
Punctul de discutie deschis de tine m-a impulsionat si pe mine sa scriu un articol, care ma bantuia mai demult, pe tema preferintelor publicului cititor: scriitura masculina versus scriitura feminina. Dau linkul aici si te rog sa il stergi tu daca apreciezi ca nu e cazul sa apara: http://scriitorindevenire.wordpress.com/2008/11/28/femeile-sustin-literatura-nu-insa-si-pe-scriitoare/
28 noiembrie 2008 la 11:10 am
De aceea blogurile in scriitura feminina (no comma! ptiu!)atrag mai putine vizualizari si mai putine comentarii decat cele ale baietilor.
28 noiembrie 2008 la 12:24 pm
@ scriitor-in-devenire – atit doamnele, cit si domnii, prefera scriitura de calitate si cartile misto. pina una alta, sint mult mai multi autori buni decit autoare. asta e situatia. la bloguri, probabil ca explicatia principala e ca barbatii tin bloguri mai de nisa, tematice si mai centrate pe informatii decit pe emotii.
28 noiembrie 2008 la 1:51 pm
Pai, da, ok, toti si toate preferam scriitura misto si sunt mai multi autori buni decat autoare, dar nu crezi ca asta tine si de proportia publicarilor?!
Cand procentul de femei care publica e de 20% versus 80% barbati, cum sa nu fie mai multi autori buni decat autoare?!
In alta ordine de idei, procentul asta nu a aparut asa din senin, ci din ratiunile pe care tocmai le spuneam si probabil ca situatia se va mentine. Pana cand, no idea!
Da, baietii au mai multa informatie, ceea ce furnizeaza probabil un sentiment de mai multa densitate… dar e discutabil daca pe fete si pe baieti ii atrag pe blogurile cu scriitura masculina densitatea informatiei si axarea pe tematica ori amprentarea masculina pe primele, respectiv timbrul autoritatii pe cei din urma. In fond, ambele categorii aleg emotional. Nici vorba sa fim unii mai grozavi decat altii. Doar ca rezultatul general e mai bun pentru baieti
28 noiembrie 2008 la 2:24 pm
totusi, exista foarte multe scriitoare de calitate in ultima vreme – atwood, lessing, joyce carol oates, barbara pym, zadie smith, etc. Cel putin in lumea larga, cred eu ca situatia s-a schimbat si nu mai e o lume dominata de barbati si scriitoarele reusesc sa se impuna.
28 noiembrie 2008 la 3:38 pm
@lindabelinda: din cauza ta am descoperit-o azi pe andaa.. si mie cine-mi reda acum inocentza pierduta?
28 noiembrie 2008 la 7:42 pm
@ scriitor-in-devenire – pai de unde sa publice editurile femei daca femeile nu scriu mai mult? ia, hai, la treaba
@ lindabelinda – da, sint scriitoare bune, sigur ca da, si nu le persecuta nimeni
@ bola de nieve –
29 noiembrie 2008 la 4:26 pm
@bola de nieve:
29 noiembrie 2008 la 10:31 pm
Ca bine zici. Si eu tot asa imi zic zilnic.
Of!