Un sincer Huo!
(Inapoi)
Blogosfera feminina |
A, da (Inainte)
“sistarea completa a activitatii ICR, inclusiv a retelei sale de institute externe”
“prezenta artistilor nostri in strainatate a devenit, peste noapte, ilegala”
Vedeţi aici “Nota de protest ICR“.
Voi ce ziceti? Eu numai atit: Huo! Nu se poate asa ceva!
Articole (RSS)
Comentarii (RSS)
27 noiembrie 2008 la 5:16 pm
huo!
27 noiembrie 2008 la 5:22 pm
Triplu huo si restu’ !!! (E voie cu obscenitati de mama si de sfinti ?
?)
Daca iese “aia” la alegeri, adio ICR de tot.
27 noiembrie 2008 la 5:25 pm
e foarte trist tot ce se intampla, nu numai cu icr-ul. nici muzeul taranului roman nu se simte prea bine.
off topic: tocmai am citit un articol despre demolarile din Bucuresti, despre Spitalul Coltea. intreb: pasajul victoria ce mai face?
27 noiembrie 2008 la 5:26 pm
subscriu la Huo! si arunc cu niste oua stricate in respectivii.
27 noiembrie 2008 la 8:20 pm
primii pasi in criza economica. se taie fondurile peste tot, dar numai kulturnicii urla.
sau voi ati crezut-o p-aia ca marea putere economica romania nu va fi afectata?
painea, energia, astea vor fi problemele, nu turismul cultural
27 noiembrie 2008 la 8:26 pm
goooood ! macar daka-ti face papucii asa buni ca italienii
27 noiembrie 2008 la 8:56 pm
mai zic si eu o data Huo! impreuna cu voi
altfel,
@ white noise – cu mtr am inteles ca totusi nu, ca nu se pune problema de desfiintare sau alte alea. despre pasajul Victoria ar trebui s-o mai intrebam pe Zaza, ea muncise, saraca, eu nu stiu cu ce as fi putut s-o ajut mai departe, n-am idee. si ea acu tocmai a avut niste probleme de sanatate, asa ca…
@ mulliganoglu – ihi, si chiar daca n-ar fi criza, ai idee citi copii mor de foame in somalia? si la citi romani le iau viiturile casele de doua ori pe an? astea probleme, nu? iti fac o lista de “probleme” de nu mai termin nici raspoimarti
offtopic: am vazut ca ai citit povestirile lui gherman si ca n-ai mai insistat cum ca prima e cea mai buna. ce zici, exista vreo posibilitate sa fi citit si eu cartea inainte sa fi scris despre ea?
@ e. – hai s-o luam usurel de data asta, ok? sa zicem ca eu iti tai tie ultimul rind din comentariu (pt ca nu-mi place formula) si tu esti de acord, ca sa-mi faci si mie o placere – bine? in rest, toate bune, no problem
27 noiembrie 2008 la 9:28 pm
Cu pasajul Victoria, mare linişte. Nu e a bună, deloc.
27 noiembrie 2008 la 9:32 pm
e bine asa cum zici ma belle
important este sa votati . o fi oarecum 

probabil nu acum ci in perspectiva( pentru cultura )…. zic si eu asa scumpa si dulce cum sunt
am auzit ca e de bine pentru cultura . nu ma pricep . dar stai asa …
iata , aghien o poezeta lirica ca mi-e pofta instantaneu .
et voila :
uffff… stiu ca nu te poti cu jermana … dar asa cum eu ma pot cu romana astept de la tine inversualizare ! allora :
R.M.R. Magie :
aus unbeschreiblicher verwandlung stammen
zu flammen wird der staub .
solche gebilde ! fühl ! …und glaub
wir leiden offt ! zu asche werden flammen
doch, in der kunst
hier ist magie ! in das bereich des zaubers
scheint das gemeine wort hinaufgestuft
und ist doch wirklich , wie der ruf des taubers,
der noch der unsichtbaren taube ruft !
habarnam
poate odata va ganditi voi acolo sha in romania mai profund cum acaparati publicul
27 noiembrie 2008 la 9:37 pm
@ zaza –
@ e. – deci iata traducere automata de pe net:
come from more indescribable verwandlung
those gebilde! feel! … and believe
we suffer offt! to asche will blaze
to blaze, however, in kunst he becomes make dust.
here is magie! in bereich zaubers
appears common wort hinaufgestuft
and, nevertheless, is real like him shout taubers,
still the invisible deaf one shouts!
27 noiembrie 2008 la 9:47 pm
off: exista. exista chiar si o probabilitate nenula.
m-ai spart, oricum. ce memorie! chiar asa am zis, ca n-ai citit cartea? ma duc sa caut.
27 noiembrie 2008 la 9:49 pm
on: mi se rupe de copii din somalia. aia cu viiturile sa-si faca asigurari si sa nu mai bea banii facuti din defrisari masive si absolut ilegale.
off: n-am gasit acuzatia in discutie. poate c-am zis, io zic multe prostii, dar unde?
27 noiembrie 2008 la 9:59 pm
@ mulliganoglu – off: chiar nu conteaza unde
on: ma rog…
27 noiembrie 2008 la 10:06 pm
gott ! lucille
horror pentru musiu R. cu traducerea zic 



lez mizerablez zicear hugo v.
dar m-am hotarat sa escribalesc pentru romani ( daca ma ambetizez si devin poetica ) deci – sa ecrivez in fraci si inglish .
oricum , nu doresc sa-ti spun ce-ar simti rilke
cu toate ca te banuiesc a fi cea mai dejtepta din sfara virtuoasa
da lasa ! eu ma cochetez cu misterele inca
27 noiembrie 2008 la 10:45 pm
on: vad ca am inceput sa mananc copii somalezi- criza economica, deh. ca tot am intrat in zodia confesiunilor, sub inaltul patronaj al lui don gabi liicione
off: conteaza. si daca tot ai adus vorba, banuiesc locul: globul, acum sters, al rimarului de cititoare (pensionat pe caz de boala), palimpsest gen. imi amintesc ca eram ofticat cu trainspotting, ziceai ca e plictisitoare gen. nu, nu ca sa ma justific, recreez cadrul… degeaba. cum scuzele si scuipatii se autoexclud… ce sa zic… asa a fost sa fie.
daca a fost chiar asa nasol, te rog sa-mi zici, nu vreau sa prelungesc gratuit neplaceri
27 noiembrie 2008 la 10:50 pm
@mulliganoglu: daca ai citit link-ul respectiv, ICR-ul protesteaza pentru ca nu mai are dreptul de a incheia contracte legale. Ce are criza cu capacitatea de a semna un act?
27 noiembrie 2008 la 10:51 pm
eu l-am citit. chestia e scoasa din context.
si incepe asa:
“Guvernul a mai luat o decizie menită să asasineze ICR, chiar din acest an: blocarea programelor ICR pînă la sfîrşitul anului 2008″
asasinii! asasinii! se asasineaza CULTURA!
si alte programe sunt blocate, pana spre martie 2009. dar sa lasam.
27 noiembrie 2008 la 10:56 pm
tehnici penibile de dezinformare, doar e condus de fii de securisti. oricum, se revine in ultima parte:
“blocarea semnării contractelor de partenieriat pentru sfîrşitul lui 2008 şi pentru primele luni ale lui 2009″
27 noiembrie 2008 la 11:24 pm
@ mulliganoglu – in scrisoare e f clar ca n-au cum sa mai organizeze nimica nimicuta, sa mai tipareasca afise etc. unde e dezinformarea?
si: fara chestii de genul “fii de securisti”. fara “don gabi liiceone”. fara atacuri la persoane cind e vorba de un institut cultural care chiar a facut cite ceva. si despre care stim foarte bine cit de atacat a fost in ultimul timp. criza-necriza, nu sintem copii mici
28 noiembrie 2008 la 12:59 am
nu aveti impesia ca ne intoarcem in 1990? PSD probabil o sa cistige alegerile, se arunca iar cu rahat in intelectuali, se manipuleaza pe fata opinia publica, aerul a devenit irespirabil. Iar multi prieteni imi spun ca ei se gindesc sa emigreze. Intrebare pentru toti: ce carte/autor ati recomanda pentru criza/perioada asta tulbure? Eu as citi niste Hemingway, cred:)
28 noiembrie 2008 la 1:09 am
numa’ sa nu te-auda shakespeare
28 noiembrie 2008 la 6:49 am
@luciat: am priceput ca nu e bine sa te iei de catedrala intelectualitatii dambovitene (sau paltinisene, dupa perspectiva). nici d’oficianti.
decat ‘cate ceva’, mai bine nimic.
io zic sa mai citesti inca o data articolul ala isteric. io citesc printre randuri ciuciu bani de excursii.
28 noiembrie 2008 la 7:20 am
“prezenţa artiştilor noştri în străinătate a devenit, peste noapte, ilegală”
asta e ceva fin, curat sergiu nicolaescu.
pai artistii ilegalisti sa faca ce fac si ceilalti, neartistii, ca sa intre in legalitate: sa caute burse si sponsori.
28 noiembrie 2008 la 8:09 am
Subscriu, arunc si eu cu prastia! Huo!
28 noiembrie 2008 la 11:51 am
stimate turc, daca v-as crede idiot, as pierde timpul explicindu-va ca artistii n-au unde sa caute sponsori pentru ca, prin bunavointa celor pe care ii aparati, nu exista in romania o lege a sponsorizarii civilizata. despre burse nici nu mai incape discutie.
cum insa nu va suspectez ca ati fi retardat, ci doar rau intentionat, va urez un sincer: hai sictir!
28 noiembrie 2008 la 12:03 pm
nu apar pe nimeni, vic. poate ca-s rau intentionat, asta e dupa perspective- n-am etalon moral sa masor.
dar m-am saturat de vaicarelile astea dambovitene, de ploconeli.
sunt burse, sunt sponsori. dar e greu cu scrisori de intentie, cu ceveuri, cu astea. mai bine sa ne milogim putin la guvernul marii puteri economice care este. si daca nu ne da, o dam pe maraiala.
oricum, granitele sunt deschise si pentru artisti. sau artistii romani buni sunt buni numai in romania?
vai, cultura romana! a se slabi. nu exista! dar e bine sa idealizam: geniul taranului roman, perioada interbelica s.a.m.d.
cred ca de la turci am mostenit fantasmaticul.
28 noiembrie 2008 la 12:17 pm
@ mulliganoglu – ICR = Institutul Cultural Roman. nu e o inventie romaneasca, sa stii. mai exista institutii de acest gen si la altii. nu e bine sa idealizam, dar e bine sa existam.
@ moni-boni – si eu, inca o data, cu tine: Huo!
28 noiembrie 2008 la 12:25 pm
luciat, stiu si te intreb: care altii? pentru o tara de mana a 3a, i.c.urile sunt un hyperlux. poate numai eu vad gradul de inapoiere si mizeria din romania- e posibil sa am ceva probleme cu perceptia realitatii.
ma intreb: ce se va intampla cand se vor intoarce capsunarii? hrana spirituala & post negru?
28 noiembrie 2008 la 12:29 pm
@ mulliganoglu – nu, pt o tara la nivelul romaniei ICR nu e un hyperlux, e un colac de salvare. tu zici de gradul de inapoiere si de mizeria din romania – eu zic sa ne uitam de unde am pornit, in 89. si sa vrem mai mult de acum inainte. chiar si in cultura. nu mai putin, intelegi?
28 noiembrie 2008 la 12:32 pm
muligane, dumitale nu ti-e rusine sa trimiti romanii sa ia burse numai de la altii? mie imi e. vreau si eu ca din impozitele mele sa le dau burse nemtilor, francezilor, elvetienilor si cui s-o mai nimeri. asa cum si ei le dau romanilor. pe aplicatii si cv-uri, desigur, cum se dau toate bursele, inclusiv alea de la icr.
ai dreptate cind spui ca nu exista cultura romana. dar asta e valabil numai in romania, pentru aia care nu vor s-o vada. peste granite stii bine ca ea exista. si culmea e ca se si vede din ce in ce mai bine de cind exista icr. ca tu nu vezi asta sau te faci ca nu vezi e alta treaba.
nu e nici un vai. si, daca e, e pentru ca icr n-a avut bani decit pentru burse penibil de mici.
in afara de asta, nu ti se pare ca ai scapat din vedere faptul ca statul e cel mai mare jucator economic de pe aici? el de ce-ar fi scutit sa dea burse?
ca sa nu mai spun ca toata povestea asta e o investitie, nu o cheltuiala. ma rog, stii asta foarte bine.
acum o sa te rog sa-mi faci o lista cu multele burse si sponsorizari private din romania, ca tot ai spus ca sint o groaza.
28 noiembrie 2008 la 12:33 pm
io zic sa se inceapa cu temelia, nu cu acoperisul
28 noiembrie 2008 la 12:41 pm
of, muligane, sper ca n-ai o firma a ta. ca daca, de exemplu, mai intii faci patru mii de perechi de pantofi si abia pe urma, dupa ce ii ai in magazie, te gindesti unde si cui sa ii vinzi, dai faliment imediat.
28 noiembrie 2008 la 12:44 pm
nu mi-e. da, fala si mandria, de parca romania: franta e 1:1.
asa s-au cladit imperiile, luand de la altii- macar atat sa invatam si noi din istoria pe care o tot asezonam (chiar, n-am vazut reactii fata de lunga perioada in care a fost inchis muzeul national de istorie- asta spune multe).
n-am fost in toate tarile lumii, dar prin alea cateva, mediind, romania e o chestie exotica. oamenii se intereseaza de romania din simpla politete (jignitoare pentru firile sensibile): dracula, gimnastica, eliade, ceausescu. menajeria valaha.
stiu, daca nu era icereul, cristi puiu nu exista- succesul e 90% i.c.r.
nu-mi plac listele si nu la romania ma gandeam cand vorbeam despre burse si sponsorizari
28 noiembrie 2008 la 12:46 pm
vic: intr-adevar, cultura e o mare afacere. privata.
28 noiembrie 2008 la 12:56 pm
pai, da, de ce sa nu le facem si astora de azi ce i-au facut altii pe vremuri lu’ brancusi? care e acum sculptor francez. sau lu’ ionesco, tot francez. sau lu’ codrescu, american get-beget.
cit despre cristi puiu, sa nu uitam ca a pupat mina chelului ca sa-si faca filmul. sa-i umilim si pe altii la fel?
28 noiembrie 2008 la 1:07 pm
a, deci asta era, paternitatea. par egzamplu, io stiu ca Beckett e irlandez.
io zic sa se investeasca in ce ne pricepem: cultura graului si a vitei de vie. asa vom avea resurse si pentru alte culturi.
28 noiembrie 2008 la 1:13 pm
vreti sa va spun eu cat castiga un compozitor caruia i se canta o lucrare prin icr?
nu vreti sa stiti.
pt ca daca ati sti, v-ati da seama ca nu institutu e cel care nu lasa copiii din somalia sa manance…..
28 noiembrie 2008 la 1:16 pm
da, muligane, am avea resurse pentru cultura mitocaniei. ca pina acum.
apropo, dumneata de ce ce-ti pierzi timpul pe aici si nu te ocupi de alea la care te pricepi cel mai bine?
28 noiembrie 2008 la 1:18 pm
cred ca din aceleasi motive ca si tine
28 noiembrie 2008 la 1:36 pm
a, nici tu nu te pricepi la nimic?
28 noiembrie 2008 la 2:30 pm
eu as spune-o altfel: diletant
28 noiembrie 2008 la 4:31 pm
de cate ori e vreo criza primele afectate sunt cultura si cercetarea, ca sunt acoperisul.
cercetatorii au plecat si nu se mai intorc, ca nu sunt capsunari sezonieri.
o excursie la roma pentru un artist plastic costa tara doar cat calatoria lui cu autobuzul sau un pic mai mult. cand ajunge in vest, artistul, emotionat, isi da ultimii bani si vede toate muzeele si galeriile ca un apucat, face poze in disperare in toate cotloanele, nu mananca la resturant si nu merge la magazine. pentru ei chestiile astea inseamna enorm, nu sunt “excursii”, ei le numesc “calatorii de documentare”, uneori le trec si in cv. am vazut un pusti cu accent slav rugandu-se la usa la muzeu din berlin sa il lase inauntru-costa 10 euro.
icr-ul ne costa foarte ieftin. fara el insa multi artisti romani n-ar fi vazut cate ceva din europa. nu confundati astea cu mersul la viena de pasti si de craciun pentru cumparaturi.
28 noiembrie 2008 la 7:26 pm
pai da, huo! dar de data asta are si mulliganoglu nitzica dreptate; ceea ce zice si uv la inceputul insemnarii, ca dup-aia s-o dea in socialismele ei – e drept, intotdeauna argumentate: sorry, prieteni, da’ carticelele si filmuletele sunt al naibii de sus pe piramida lui maslow; si uv, nu te supara, nu confunda nimeni ce fac artistii cu mersul toapelor la viena la cumparaturi (de exemplu eu, zbor azi:)); da’ vin eu si te intreb, chiar artistii aia nu pot sa dea si ei din coate putin? chiar tre’ sa astepte totu’ de la niste foruri? de ce nu sunt la munca, ma rog frumos? tu nu esti artista? si ce cauti sa muncesti de te ia gaia prin state sau la mama zmeilor fara sa faci arta aia pentru care te-ai pregatit si pe care o iubesti cu adevarat? ia, hai, ca m-am plictisit; ori sa fie suficient de buni in ceea ce fac incat sa traiasca din asta, ori sa se duca sa invete sa faca altceva, care se plateste si se cauta, daca vor sa traiasca bine si sa se plimbe prin europa; toti avem fumuri de mari artisti da’ murim de foame. ca e oamenii rai! mai, sa fie! nu mai putem sa punem mana la munca, fiindca ne arde focu’ creatiei…
28 noiembrie 2008 la 7:29 pm
a, si inca ceva: liiceanu a pus mana si-a muncit de l-au luat dracii, de-aia are bmw, nu fiindca e filozof, artist sau destept; bravo lui! aviz amatorilor…
28 noiembrie 2008 la 7:36 pm
@ capricorn – aberezi, ca altceva nu pot sa spun. o sa vomit daca mai aud de-astea cu pune mina lenesule pe sapa, lasa fumurile artistice
despre liiceanu: nu confunda un amarit de bmw cu o opera, e totusi o diferenta.
28 noiembrie 2008 la 7:43 pm
merci ca ai tu asa o impresie buna despre mine ca as fi harnica, dar artistii mei de care zic, profi pe la tara si fac naveta, sau grafic designeri intr-o firma minuscula, sau asistenti la facultatile de arte, toti sunt la fel de harnici sau si mai si. in romania unii harnici au inca salarii de mizerie. e trist ca toata lumea talentata care vrea sa mearga in europa sa trebuiasca sa lucreze in publicitate. m-as lipsi de europa si de tot .
28 noiembrie 2008 la 9:14 pm
sa ne intelegem: s-au taiat fonduri peste tot; nu-s taiate/blocate numai ale icereului.
nu numai artistii au probleme. cand iti programezi o conferinta, te inregistrezi, trimiti rezumatul lucrarii, e f. grav daca nu te prezinti, intri pe lista neagra. si nu impresionezi pe nimeni cu vaicareli gen am proiect, am contract, dar nu mi-a dat guvernul banii s.a.m.d. conferintele serioase ofera si burse pentru saracii esteuropene sau, cel putin, indica surse din care se pot obtine bani fara mari complicatii. asa ca incepi cu cerseala: scoroceli, formulare peste formulare, astea. daca esti hotarat, gasesti in 90% din cazuri, mai ales daca timpul nu este prea scurt. oamenii seriosi fac aranjamentele astea cu 1 an inainte.
oricum, cred ca se poate face arta si fara turism artistic. unii artisti, innobelizati, care au ranit la porci, fara sa se vaicareasca.
28 noiembrie 2008 la 9:22 pm
ce-i drept, pina acu n-am vazut prostie care sa nu fie tenace. m-as fi mirat sa fie altfel in cazu’ de mai sus.
28 noiembrie 2008 la 9:35 pm
@ mulliganoglu – of, ma omori! repet: ICR = Institutul Cultural Roman. se ocupa cu promovarea culturii ro. care incepea sa se simta un pic mai bine.
nu poti sa ceri unui poet, de exemplu, altceva decit sa scrie poezii. despre floricele in cea mai crunta recesiune economica, daca asa vrea el si daca le scrie misto.
ce ma intereseaza pe mine daca poetul e un ffff harnic reparator de aspiratoare in timpu liber sau un drogat? pe mine ma intereseaza poeziile lui, atit. mi se rupe cu desavirsire daca are si talent sa se autopromoveze sau nu, daca conduce un bmw sau nu, daca obtine burse si premii sau nu. poezia lui merita promovata, adica noi meritam sa fie promovata poezia ro buna. si n-o sa-i cer niciodata poetului sa fie descurcaret sau sa munceasca in brinci la zugravit case sau dzeu mai stie ce. poetii se ocupa cu poezia. cu promovatu poeziei se ocupa altii. so it goes
28 noiembrie 2008 la 9:40 pm
io am zis mereu ca puterea propriului exemplu e ceva maret.
28 noiembrie 2008 la 9:48 pm
@luciat: bun exemplu cu poezia, mai ales in cazul acestei limbi de circulatie internationala care este.
exista edituri private, librarii private- si aici, si afara. nu vad unde se rupe firul.
28 noiembrie 2008 la 9:55 pm
@ mulliganoglu – am obosit. ramii cu parerea ta, eu cu a mea
28 noiembrie 2008 la 9:55 pm
ca uitasem: Huo! Tin cu ICR-ul!
28 noiembrie 2008 la 10:14 pm
si eu. dar vorba aia, soimii nu mananca seminte nici daca mor de foame.
(am vazut p-aici d-astia cu proverbe si zicatori ne’a gheorghe gen- mi se pare o moda buna, educativa)
28 noiembrie 2008 la 10:25 pm
de acord cu muligu. numa’ ca e nevoie de seminte. altfel, soimii n-ar avea soricei de papat.
28 noiembrie 2008 la 11:27 pm
se taie fondurile pt seminte intai si intai
29 noiembrie 2008 la 8:12 am
ir unde e? e mai sigur sa umblati cate 3.
29 noiembrie 2008 la 12:06 pm
de Gheorghe sa nu va luati, ca asa il cheama pe fi-miu, ok? si e f cool
bre, artistii nu”face turism”, nu da bani icr-u decat daca ai expozitie, concert etc, deci faci ceva acolo, pe cuvant ca va suparati aiurea pe bietii artisti muritori de foame:))
29 noiembrie 2008 la 12:41 pm
@luciat: hai ca nu i-am trimis la sapa sau la depanat veceuri, de ce tipi asa tare? stii foarte bine la ce ma refer, nu se poate cu ICR acum, fiindca e guvernul tampit, cum spui tu – ok, huoooo! – sa faca rost de sustinere de pe unde pot; evident ca ICR-ul era ceva benefic pentru cultura romana; daca nu mai sunt bani, ghinion, ce facem, ne lamentam pana maine? liiceanu si-a facut editura, nu s-a apucat sa vanda ceasuri si toale de la turci
intotdeauna exista o alegere, luciat; daca alegi sa faci poezie cu orice pret, fii consecvent; atata tot
29 noiembrie 2008 la 12:53 pm
sabina, ce-ai vrut sa zici cu asta: artistii nu ‘face turism’
29 noiembrie 2008 la 1:07 pm
majoritateacred ca artistii se plimba pe banii icr-ului. Ceea ce e absolut fals.
29 noiembrie 2008 la 1:12 pm
sabina, asta am inteles. n-am inteles ce ai vrut sa zici cu dezacordul dintre ce se afla in ghilimele si in afara lor.
era f’un dezacord pe undeva? sau ai facut o gafa?
29 noiembrie 2008 la 1:41 pm
@ capricorn – “chiar artistii aia nu pot sa dea si ei din coate putin? chiar tre’ sa astepte totu’ de la niste foruri? de ce nu sunt la munca, ma rog frumos? ”
parca am auzit-o pe una cu bigudiuri in cap si cu miinile in solduri
munca unui scriitor e sa scrie, a unui pictor sa picteze, a unui actor sa joace. munca ICR e sa promoveze ce fac artistii astia.
“sa faca rost de sustinere de pe unde pot”? pai poate Alex Stefanescu, parca tu mi-ai zis ca productia aia ridicola a lui a obtinut bine mersi fonduri private. ce vrei, sa vezi artisti facind “arta” pe intelesul firmelor, ca sa “capete”? doamne fereste! aia face coelho, ala promovat de liiceanu al tau.
dar cum indraznesti, totusi? cum adica “ne lamentam”? crezi ca se “lamenteaza” cineva asa, ca n-are creme de la Clinique? crezi ca profesorii trebuie platiti prost ca nu dau din coate ca agentii de vinzari? Jesus!
29 noiembrie 2008 la 1:46 pm
@ mulliganoglu – nu, sabina a vorbit fix pe intelesul alora care cred ca o participare la un festival in strainatate este “excursie” si distractie. aia, agramatii, cucoanele cu bigudiuri, furiosii care jura pe economia de piata si pe bemveuri, brutele care respecta succesul lui coelho si arunca cu oua clocite in poeti – astia se vor oripila intotdeauna ca se “risipesc” bani pentru un filmulet sau o carticica
bleah, bleah, bleah
29 noiembrie 2008 la 1:57 pm
luciat, de fiecare data cand n-ai argumente incepi numere d-astea de circ prost? degeaba te cracanezi, nimeni nu te va confunda cu un cavaler de malta.
exista edituri, galerii, sali de concert. are cine sa-i promoveze.
29 noiembrie 2008 la 1:59 pm
parca ziceai ca fara atacuri la persoana, da’ vad ca te preocupa ungerile matinale ale lui don gabi.
29 noiembrie 2008 la 2:07 pm
@ mulliganoglu – la revedere, nu mai comenta aici.
29 noiembrie 2008 la 2:24 pm
doar atat ai gasit in cartile alea de mana a 3-a?
29 noiembrie 2008 la 4:02 pm
acu’ ceva vreme bombaneam ICR-ul aici, ca nu face si nu drege. ei, cu bubele lui cu tot ICR-ul trebuie sa fie sanatos si sa functioneze, asa ca ma alatur si eu Huo-ului din postare. si tin cu ICR-ul!
cat despre ce s-a comentat aici, am ramas traznita. si nu ma mai mir ca ICR-ul are probleme, ca MTR-ul are probleme, daca oameni de la care nu m-as fi asteptat, cum sunt cei de aici, trimit artistii la munca si la dat din coate
e trist.
29 noiembrie 2008 la 4:25 pm
discutia de mai sus mi se pare foarte trista. Calatoritul pentru expozitii si mersul la festivaluri fac parte integranta din munca unui artist. Faptul ca statul roman ii ajuta din cand in cand nu inseamna ca da de-a moaca. Mi-ar place sa existe mai multe sponsorizari private – bineinteles ca pt asta ar trebui sa existe o lege buna a sponsorizarii, dar si o schimbare a atitudinii gen ” na, milogule si tu aici”. Mai este insa problema burselor in general – statul roman nu acorda multe burse -pentru acoperirea cheltuielilor partiale, ca premiu, ca x ca y. Atunci cand am aplicat eu la doctorat, nu dadea burse cam deloc asa ca stiam sigur ca totul depinde de universitatea la care aplic. Pe urma am vazut cate companii isi sponsorizeaza angajatii pt doctorat, cate burse existe pt conferinte si alte alea, dar mai ales atitudinea ca daca castigi o bursa, nu te face nimeni milog (ca in lista asta de discutii) si in general, lumea e constienta ca mai sunt N care au aplicat pt fondurile respective.
Diferenta de atitudine intre restul lumii si Romania e ca taica-miu trebuie sa isi concediu pt a merge la o conferinta sau curs de specializare. Angajatorul lui nu plateste nimic si ii mai ia si din zilele de concediu – ca a merge la conferinta inseamna sa te duci sa te distrezi si sa dormi intr-un fotoliu flausat.
Ne tot plangem de imaginea tarii in strainatate, dar mie mi se pare ca ce face institutul cultural e mult mai ieftin si mai eficient decat toate campaniile publicitare gaunoase de la TV.
De asemenea, cei care tot tipa ca sau traiesti din arta sau sa te lasi – ii invit sa citeasca biografia lui Naipaul de Patrick French. Omul publica la greu si tot abia avea din ce sa traiasca.
cat despre faptul ca mai sunt si alte programe blocate stupid: e o scuza?
29 noiembrie 2008 la 7:46 pm
[...] citit la luciat cum tocmai icr-ului i se taie banii, ca si cum ar fi si cheltuit foarte mult. nu, icr-ul e o [...]
30 noiembrie 2008 la 12:20 pm
@luciat: ai dreptate, asa suna fraza citata de tine, bigudiuri gen; n-a fost o exprimare fericita;
&@zum: dar indraznesc pentru ca eu cred in realitate si pragmatism; incapacitatea de adaptare la lumea in care traiesti este, dupa mine, un mare defect, nu o calitate; am spus ca trebuie sa dea din coate in sensul de a nu sta cu fundul pe camasa si a astepta recunoasterea valorii intr-o lume care este astfel alcatuita incat asta e o utopie – traim in romania secolului 21; parerea mea este ca alex stefanescu a facut ce s-a priceput, ca firma aia care l-a sponsorizat habar n-avea ce sa-i ceara; sorry, de fapt m-am dus eu total off topic; am mai scris ca sunt de acord cu voi, e o porcarie ca s-au taiat fondurile ICR; iar profesorii nu trebuie platiti prost fiindca nu dau din coate, dar sunt platiti prost fiindca de atata este in stare poporul roman; atata produce si atata minte are pentru distribuirea veniturilor statului; e realitatea pe care trebuie sa ti-o asumi atunci cand decizi sa te faci profesor; sau poet;
30 noiembrie 2008 la 1:09 pm
daca lumea ar fi fost plina de realisti, de d-astia care isi asuma realitatea, acum ai fi stat pe ciuci in pestera si ai fi scaparat amnarul ca sa frigi o ciosvirta de porc mistret. e drept si ca, totusi, te-ai fi imbracat numai in blanuri naturale, chiar daca neargasite.
30 noiembrie 2008 la 1:15 pm
@vic:
poate ca da
30 noiembrie 2008 la 1:20 pm
@ lindabelinda – mi-am dat seama de ceva ce n-am spus. icr nu “da” nimic vreunui om, vreunei persoane, la urma urmei. “da” ceva unui produs artistic, sustine o traducere, un spectacol, o expozitie etc. evident ca astea sint facute de niste oameni, dar unii fac o confuzie aici intre autor si opera. cind traduci o poezie nu-i dai nimic autorului, ii dai ceva poeziei respective (ma tem ca si la propriu, autorul nu primeste bani pt poezia aia). ce ii dai operei? merita opera aia sa fie prezentata, citita, tradusa, expusa? pai ea pt asta e facuta, sa fie vazuta sau citita sau ascultata. daca n-o vede/ citeste lumea, e ca si cum n-ar exista. asta e tot, ICR asta face – aduce unui public niste produse artistice, nu finanteaza pefeuri
(persoane fizice)
@ capricorn – cred ca tu vorbesti despre artisti si eu vorbesc despre produse artistice, am zis si mai sus. artistii si-au terminat treaba cind au scris/compus/filmat. pe urma fac munca suplimentara cind o promoveaza. ICR nu inseamna artisti pe care sa-i lauzi sau nu, inseamna partea ailalta, cea a receptorilor. receptori cu posibilitati mai serioase decit le am eu, de exemplu – sa vrei sa inchizi ICR e ca si cum ai vrea sa inchizi blogul meu, pt ca mai bine m-as ocupa de chestii mai stringente (de blidul de orez al copiilor necajiti, sa zicem). eu, cu blogul meu de receptor de obiecte artistice, nu pot sa fac nimic pt aceste obiecte, ca n-am resurse, n-am autoritate, n-am nimic – ICR are, si trebuie sa le aiba, pt ca acele obiecte sint ceva pretios si meritam cu totii sa stim de ele si sa le consumam (voila, limbaj pragmatic
).
sa spui ca nu merita sustinere din partea statului carticelele si filmuletele (nu oamenii, ca nu despre oameni e vorba), e ca si cum ai spune ca vaccinurile/medicamentele nu merita. dar sint “produse” necesare, strict necesare – nu pt functionarea corpului, ci a mintii. si mintea romanului nu va beneficia de medicamentele astea pina nu vor fi recunoscute pe plan mai larg decit acum (in medii de specialisti, restrinse)
un medicament de asta romanesc e pt noi mult mai bun decit unul strain (brandul Haruki, de ex) – pt ca e mai adaptat problemelor specifice ale mintilor noastre, romanesti si ele, evident
(cred ca e complicat ce-am zis, dar mi se pare logic)
30 noiembrie 2008 la 1:20 pm
@vic: sau poate ca ai fi facut si tu acelasi lucru daca n-ar fi fost aia care sa ‘dea din coate’ in loc sa-l astepte pe wotan sau pe yeus sau pe khrishna sa le dea…
30 noiembrie 2008 la 1:24 pm
@luciat: ai dreptate, cred ca ne-am inteles paralel; nici eu n-am spus ca nu merita carticelele etc., duoamne fereste, ca nu m-am zarghit! am spus ca exista o ierarhie si, cand nu mai sunt decat zece lei in punga…putiní ii dau pe carti, stii si tu…
30 noiembrie 2008 la 1:31 pm
@ capricorn – din acei 10 lei, daca nu dai nimic pe carti, stii unde ajungi?
din 10 ore pe zi, daca nu rezervi ceva timp pt altceva decit pt mincat, cum ajunge creierul tau? samd samd samd
daca o societate intreaga elimina complet pe acei indivizi “neadaptati”… daca e ridicol sa te indragostesti in timp de razboi, cind patria vrea de la tine doar patriotism… daca, daca, daca
se numeste barbarie starea aia cind nu dai doi bani pe carti si arta – parerea mea.
mie mi-e groaza si sila de barbarie, nu vreau sa ma adaptez, e oribil, vreau sa traiesc intr-o lume civilizata
la fel ca si tine, probabil
30 noiembrie 2008 la 5:28 pm
What the f#(&??????????Scuze, dar altceva chiar nu pot sa zic…….
1 decembrie 2008 la 11:16 am
@luciat: ai dreptate; mai nasol e ca, dupa rezultatul de ieri, se pare ca lumea tine cu barbaria
2 decembrie 2008 la 5:38 pm
exemple:
1. initiativa culturala privata
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/830749/Zilele-culturale-romanesti-in-Franta/
2. initiativa sprijinita de icr
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/830707/Prima-librarie-romaneasca-la-New-York/
2 decembrie 2008 la 5:59 pm
super exemple!
16 decembrie 2008 la 12:15 pm
ati salvat, bre, cultura romana?